Με το Volkswagen ID.3 ο γερμανικό κολοσσός φιλοδοξεί να κάνει το επόμενο μεγάλο βήμα στη αυτοκίνηση, όπως είχε κάνει στο παρελθόν με τα Beetle και Golf, εξού και το “3” στην ονομασία του νέου της μοντέλου.
Με την ηλεκτροκίνηση να μπαίνει σε μια περίοδο όπου όλου και περισσότεροι κατασκευαστές καταθέτουν τις προτάσεις τους, η Volkswagen επιδιώκει να κάνει τη διαφορά με ένα αυτοκίνητο που διαθέτει ποιότητα, χώρους και καλή αυτονομία μπαταρίας.
Volkswagen ID.3 – Σχεδιασμός

Το Volkswagen ID.3 με μήκος 4.261mm είναι ένα hatchback αυτοκίνητο που έχει τη δυνατότητα να κινείται άνετα στους δρόμους της πόλης αλλά και την απαραίτητη άνεση για υπεραστικές μετακινήσεις. Μέσα στα πάντα συντηρητικά τους μέτρα, οι Γερμανοί έχουν προσδώσει στο αυτοκίνητο την απαραίτητη φουτουριστική αίσθηση που κυριαρχεί στον ανταγωνισμό.
Εξωτερικό

To ID.3 “χαμογελάει” κάθε φορά που βλέπει τον ιδιοκτήτη του με το χαρακτηριστικό σχήμα των εμπρός led φώτων, ενώ και το πίσω μέρος διατηρεί τα led και συνεχίζει την όμορφη παρουσίαση. Σχεδιασμένο με όμορφες και καθαρές γραμμές, το συμπαγές αμάξωμα είναι ένα από τα πιο όμορφα που μπορεί να δει κάποιος στο δρόμο, όσο και αν αυτό είναι πάντα υποκειμενικό.
Εσωτερικό

Στο εσωτερικό, κυριαρχούν τα σκληρά πλαστικά τα οποία όμως έχουν πολύ καλή συναρμογή. Τα πάντα βρίσκονται εκεί που πρέπει εκτός ίσως από του αεραγωγούς του κλιματισμού, οι οποίοι είναι σε αρκετά χαμηλές θέσεις. Κυρίαρχη θέση στο εμπρός μέρος έχουν οι δύο οθόνες, η μία πίσω από το τιμόνι που εμφανίζει τα κύρια στοιχεία κίνησης και μια μεγάλη που φιλοξενεί το σύστημα infotaimnent. Τα παραδοσιακά κουμπιά και χειριστήρια, έχουν δώσει τη θέση τους σε κουμπιά αφής τόσο στο τιμόνι όσο και περιμετρικά.

Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου υπάρχουν αρκετοί χώροι αποθήκευσης, τόσο στις πόρτες όσο και στην κεντρική κονσόλα, στην οποία φιλοξενούνται 2 θύρες usb-c για τους μπροστά επιβάτες, άλλες δύο για τους πίσω αλλά και μία θέση ασύρματης φόρτισης κινητού.
Χώρος αποσκευών

Στις πίσω θέσεις μπορούν να φιλοξενηθούν μέχρι και τρείς ενήλικες χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 385lt και εκτείνεται στα 1267lt με τα καθίσματα αναδιπλωμένα, με το αρνητικό να είναι πως σε αυτήν την περίπτωση δε δημιουργείται επίπεδος χώρος.

Με αυτήν τη χωρητικότητα το αυτοκίνητο είναι λίγο πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας και μπορεί άνετα να φιλοξενήσει τις αποσκευές μια οικογένειας.
Volkswagen ID.3 – Εξοπλισμός

Στην έκδοση “Life” της δοκιμής μας, το αυτοκίνητο διαθέτει μια πληθώρα από αξεσουάρ άνεσης και ασφάλειας. Ξεκινώντας από αυτό που μας έκανε αρνητική εντύπωση, παρόλο που το αμάξι διαθέτει λάστιχα με διαστάσεις 215/55/18, αυτά δε συνοδεύονται από ζάντες αλουμινίου αλλά από ατσάλινες ζάντες, καλυμμένες με τάσια. Από εκεί και μετά όμως το αμάξι έχει πλούσιο εξοπλισμό, με έμφαση στην ασφάλεια. Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας με αυτόματη επαναφορά, προσαρμοσμένο αυτόματο πιλότο με απόσταση από το προπορευόμενο όχημα (πλήρους εμβέλειας), αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας και εμπρός υποβοήθηση πέδησης ανάγκης. Επιπλέον διαθέτει αυτόματα φώτα led, αυτόματους υαλοκαθαριστήρες, καθρέφτη συνοδηγού που χαμηλώνει κατά την όπισθεν και θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω με ενεργές γραμμές και ένδειξη στην κεντρική οθόνη, αλλά δεν έχει κάμερα οπισθοπορείας.

Ξεχωριστή αίσθηση στο εσωτερικό του αυτοκινήτου δίνει το ID Light, μια φωτιζόμενη λωρίδα στη βάση του παρμπρίζ, το οποίο ενημερώνει τον οδηγό οπτικά για τυχόν θέματα ασφαλείας που προκύπτουν.

Επιπλέον στη έκδοση αυτή το αυτοκίνητο εξοπλίζεται και με εσωτερικό φωτισμό σε 10 διαφορετικούς συνδυασμούς, που κάνουν τη νυχτερινή οδήγηση ιδιαιτέρως απολαυστική!
Σύστημα Infotainment

Η κεντρική οθόνη που βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό και έχει μια κλίση προς τον οδηγό, φιλοξενείται το κεντρικό σύστημα διαχείρισης του αυτοκινήτου. Η οθόνη είναι ευκρινής σε όλες τις συνθήκες και με καλή απόκριση στην αφή. Ο χειρισμός είναι απλός και δεν απαιτείται μεγάλος χρόνος εξοικείωσης. Όλες οι ρυθμίσεις για το όχημα βρίσκονται στο σύστημα, καθώς και το Navigation, τα στοιχεία κατανάλωσης, οι ρυθμίσεις φόρτισης, η σύνδεση με smartphone κλπ. Μιλώντας για σύνδεση με smartphone, το σύστημα υποστηρίζει ασύρματη σύνδεση μέσω android auto και carplay.

Το αυτοκίνητο είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο τεχνολογικά, καθώς υποστηρίζει συνδεσιμότητα μεταξύ αυτοκινήτων μέσω Car2X και με την υπηρεσία We Connect της VW, είναι μόνιμα συνδεδεμένο στο internet και μέσω της εφαρμογής We Connect ID, μπορούμε να έχουμε στο κινητό όλες τις πληροφορίες του αυτοκινήτου, όπως την υπολειπόμενη μπαταρία, την τελευταία θέση στάθμευσης, να κλείσουμε κάποιο ραντεβού για σέρβις αλλά και να ενεργοποιήσουμε τον κλιματισμό απομακρυσμένα είτε άμεσα είτε σε προγραμματισμένους χρόνους.
Volkswagen ID.3 – Μπαταρία/Κινητήρας

Η μπαταρία του ID.3 είναι της τάξης των 58kW και προσφέρει αυτονομία που αγγίζει τα 425 χιλιόμετρα βάσει WLTP, με μέση κατανάλωση 15,5kWh, επίσης βάσει WLTP. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 204 ίππους και 310nm ροπής, άμεσα διαθέσιμα από το πρώτο πάτημα του γκαζιού, με την κίνηση να μεταφέρεται στους πίσω τροχούς. Για να φτάσει τα 100km/h από στάση χρειάζεται 7,3 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα περιορίζεται στα 160km/h για προστασία της μπαταρίας.

Το αυτοκίνητο διαθέτει δύο καλώδια ρεύματος. Ένα για φόρτιση σε οικιακή πρίζα και ένα για ταχυφορτιστή. Για την πλήρη φόρτιση της μπαταρίας σε οικιακό wallbox των 11kW, απαιτούνται 6 ώρες και 15 λεπτά ενώ σε ταχυφορτιστή μέχρι 100kW χρειάζονται 35 λεπτά μέχρι να φτάσει στο 80%.
Volkswagen ID.3 – Οδηγώντας

Στην πόλη
Ξεκλειδώνoντας το ID.3, αυτό είναι αυτόματα έτοιμο για εκκίνηση και το μόνο που έχει να κάνει ο οδηγός είναι να στρέψει τον διακόπτη στη θέση “D” ή στη θέση “B” για μεγαλύτερη δύναμη επιβράδυνσης και καλύτερη διαχείριση της μπαταρίας και να πατήσει απαλά το γκάζι. Αθόρυβα το αυτοκίνητο κινείται και αμέσως καταλαβαίνεις πως οδηγείς κάτι διαφορετικό από ότι έχεις συνηθίσει. Απόλυτη ησυχία στο εσωτερικό καθώς εκτός από την απουσία ήχου από κινητήρα, ούτε το εσωτερικό παράγει κάποιον ενοχλητικό ήχο από τα πλαστικά ή από οτιδήποτε άλλο.

Μέσα στην πόλη το αυτοκίνητο βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον. Το προσαρμοζόμενο cruise control, επιτρέπει στον οδηγό να οδηγεί ξεκούραστα, αφού το μόνο που έχει να κάνει είναι να κρατάει το τιμόνι, αφήνοντας το σταμάτα-ξεκίνα να το αναλάβει το αυτοκίνητο. Αυτή η διαδικασία λειτουργεί επιδραστικά και στον τομέα της αυτονομίας καθώς η ομαλή επιτάχυνση, οι χαμηλές ταχύτητες και το συχνό φρενάρισμα, βοηθούν στην επιστροφή ενέργειας στην μπαταρία.
Στον αυτοκινητόδρομο

Σε υψηλές ταχύτητες το αυτοκίνητο δεν επιτρέπει τους εξωτερικούς θορύβους να περάσουν στο εσωτερικό, διατηρώντας σε μεγάλο βαθμό τον αθόρυβο χαρακτήρα του. Φυσικά η κίνηση με πολλά χιλιόμετρα σε μεγάλα χρονικά διαστήματα έχει ως επακόλουθο τη απότομη μείωση της αυτονομίας. Στον αντίποδα, η άμεση δύναμη που βγάζει το αυτοκίνητο, δημιουργούν μια ευχάριστη αίσθηση που σε κάνει να ξεχνάς πόσο γρήγορα αδειάζει η μπαταρία!

Πάντα όμως υπάρχει στο μενού, η επιλογή για εναλλαγές στο οδηγικό προφίλ, ώστε ο οδηγός να επιλέξει πως θα διαχειριστεί το αυτοκίνητο ανάλογα με τις καταστάσεις που θα συναντήσει.
Στον επαρχιακό

Σε επαρχιακό δρόμο με στροφές, ανηφόρες και κατηφόρες, το αυτοκίνητο ανταποκρίνεται επαρκώς και παίρνει τη ευκαιρία να δείξει το πλεονέκτημα της άμεσης ροπής. Άμεσο τιμόνι, καλά κρατήματα και άνετο πέρασμα από τις ανωμαλίες των δρόμων, κρατούν ξεκούραστο τον οδηγό. Η γραμμική επιτάχυνση βοηθάει πολύ στις ανηφορικές στροφές, καθώς το αμάξι δε ζητάει περισσότερη δύναμη και με σωστό υπολογισμό στο πάτημα το γκαζιού, ανεβαίνει και στρίβει εύκολα χωρίς αύξηση στην κατανάλωση ρεύματος.
Κατανάλωση – Αυτομονία – Κόστη

Παραλάβαμε το αυτοκίνητο με τη στάθμη της μπαταρίας στο 79% και μας έδινε υπολειπόμενη αυτονομία 366 χιλιόμετρα. Είχαμε τη ευκαιρία να διανύσουμε συνολικά 105 χιλιόμετρα σε μεικτές συνθήκες που περιλάμβαναν κίνηση εντός πόλης, σε εθνική οδό και επαρχιακό δρόμο.

Το αμάξι κατανάλωσε 13,8kWh/100km, λίγο λιγότερο από την επίσημη μέτρηση κατανάλωσης, που μας φάνηκε αρκετά εντυπωσιακό! Σε απόλυτα νούμερα αυτό σημαίνει κόστος 2,5€, με υπολογισμό κιλοβατώρας περίπου 0,18€. Κάνοντας μία σύγκριση με τα κόστη κατανάλωσης σε συμβατικά καύσιμα, για ένα αντίστοιχο αυτοκίνητο πετρελαίου με κατανάλωση περίπου 6,5lt/100km θα κόστιζε περίπου 8,4€ (1,29€/lt), βενζίνης με κατανάλωση 8lt/100km θα κόστιζε 12,5€ (1,57€/lt), υγραερίου με 8lt/100km θα κόστιζε 6€ (0,75€/lt) και φυσικό αέριο με κατανάλωση 4kg/100km (0,97€/kg) θα κόστιζε 3,88€.

Ένα ακόμα συγκριτικό όφελος της ηλεκτροκίνησης είναι και το κόστος συντήρησης, καθώς εκτός από τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, το VW ID.3 κρατάει χαμηλά και το κόστος χρήσης, κυρίως λόγω της απουσίας μηχανικών μερών. Έτσι για τη τακτική συντήρηση του αυτοκινήτου, απαιτούνται περίπου 600€ σε βάθος πενταετίας. Επιπλέον οι μπαταρίες του ID.3 έχουν εγγύηση 8 έτη ή 160.000 χλμ ( και με εξασφάλιση της δυναμικής των μπαταριών άνω του 70%).
Επίλογος
Σίγουρα η ηλεκτροκίνηση ήρθε για να μείνει και σίγουρα η Volkswagen θέλει να παίξει κυρίαρχο ρόλο, όπως κάνει άλλωστε εδώ και χρόνια. Το ID.3 είναι ένα όμορφο, στιβαρό, τεχνολογικά προηγμένο και οικονομικό όχημα. Παρόλα αυτά το υψηλό κόστος απόκτησης παρά την προσπάθεια που γίνεται με την κρατική επιδότηση και η έλλειψη υποδομών φόρτισης καθιστούν την αγορά του, ειδικά στη χώρα μας, πολύ δύσκολη.
Η άποψή μας είναι υπέρ της ηλεκτροκίνησης αλλά και όλων των εναλλακτικών μορφών ενέργειας, αρκεί αυτή εξέλιξη να έρθει μεθοδευμένα με πλήρη εκμετάλλευση των ανανεώσιμων πηγών, ώστε να έχει και τον απαραίτητο αντίκτυπο στο περιβάλλον.
*Δείτε την αναλυτική παρουσίαση του VW ID.3 και στο κανάλι μας στο YouTube